wtorek, 20 października 2015

Elektryzujące się włosy - dlaczego tak się dzieje i jak z nimi walczyć

Witajcie, dzisiaj chciałam poruszyć temat jakim jest elektryzowanie się włosów.
Dlaczego włosy się elektryzują?
Problem elektryzujących się włosów spotykamy częściej jesienią i zimą. Zjawisko to dotyka nas najczęściej wtedy, kiedy nasze włosy są przesuszone. Okres jesienno-zimowy to czas ogrzewania pomieszczeń, które bardzo niekorzystnie wpływa na stan naszych włosów.

Co zrobić aby włosy się nie elektryzowały?
Najprostszym sposobem jest delikatne zmoczenie włosów, jest to jednak chwilowe zapobiegnięcie problemu, który powróci kiedy tylko woda z naszych włosów wyparuje. Aby skutecznie walczyć z elektryzującymi się włosami powinniśmy je nawilżać, nawilżać i jeszcze raz nawilżać. Tutaj polecam Wam sprawdzoną przeze mnie maseczkę domowej roboty (klik).

Nie zapomnijmy o piciu odpowiedniej ilości wody, w końcu nawilżanie najlepiej zacząć od środka.
 
Pamiętajmy również, że odpowiednia szczotka także powstrzyma elektryzowanie. W tym przypadku powinnyśmy wybierać szczotki z naturalnego włosia lub drewniane grzebienie. Ja polecam również szczotkę Tangle Teezer, która dodatkowo bardzo sprawnie i bezboleśnie rozczesuje włosy.

Kolejnym sposobem na niesforne kosmyki są kosmetyki o działaniu antystatycznym. W drogeriach znajdziemy wiele produktów tego typu, zaczynając od szamponów kończąc na sprayach. Tak naprawdę przydadzą się Wam również wszelkie produkty nawilżające.


Nie wiem jak Wy, ale ja po umyciu zawsze suszę włosy suszarką. Niestety jej ciepłe powietrze nie wpływa dobrze na stan włosów. Aby zminimalizować szkodliwe działanie powinnyśmy zaopatrzyć się w suszarkę, która będzie posiadała opcję zimnego nawiewu, a jeszcze lepiej kiedy dodatkowo będzie miała funkcję jonizacji.


Czego jeszcze unikać?
- czapek ze sztucznych materiałów, najlepiej sprawdzą się te wykonane z wełny lub bawełny
- prostowania włosów za pomocą prostownicy, alternatywą będzie prostownica z funkcją jonizacji
- zbyt częstego mycia włosów, które może doprowadzić do ich przesuszenia
- wycierania włosów ręcznikiem, w tym przypadku postawmy na materiał bawełniany (przydatny może być zwykły t-shirt)
- przebywania w pomieszczeniach o niewielkiej wilgotności, zawsze możemy zaopatrzyć się w nawilżacz powietrza, powiesić na kaloryferze mokry ręcznik lub nawilżacz z wodą.  


W jaki sposób pielęgnujecie włosy w okresie jesienno-zimowym?

6 komentarzy:

  1. Na całe szczęście elektryzowanie się włosów od dawna mnie nie dotyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje włosy się nie elektryzują od dawna już co mnie cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj ja mam sport z tym problem zwłaszcza jesienią i zimą,to już jest zawsze apogeum i najchętniej ścieła bym włosy na całkiem krótko... Nie widziałam ten sprayu z Isany, ale muszę go wylukać. Jedwab akurat ma moich włosach robi całkiem odwrotny skutek, gdyż bardzo potęguje elektryzowanie, podobnie zresztą jak olejek arganowy :( Na razie postawiłam na nawilżenie maskami, zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam TT, ale moim włosom to nie pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje włosy zimą to jedno wielkie elektro :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi w sumie włosy jakoś specjalnie się nie elektryzują, ale bardzo przydatny post ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do obserwacji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...