sobota, 13 lipca 2013

Przeciwtrądzikowa maseczka z kurkumy - domowy przepis

Witajcie, dzisiaj chciałam przedstawić Wam domowy sposób na maseczkę, dzięki której moja cera wróciła do normy.


Kurkuma
Głównym składnikiem mojej mieszanki jest kurkuma. Przyprawa ta, prócz wielu właściwości zdrowotnych, jest m.in. często wykorzystywana przez Hinduski, które nakładają kurkumę na twarz w postaci maseczek.

Właściwości kurkumy:
- przeciwbakteryjne
- przeciwzapalne
- odżywcze
- wygładzające

Kurkuma wykorzystywana jest do leczenia trądziku, łuszczycy oraz egzemy.



Przepis na domową maseczkę przeciwtrądzikową:
Składniki:
½ łyżeczki kurkumy (ja daję całą łyżeczkę)
2 łyżeczki jogurtu naturalnego
1 łyżeczka oliwy z oliwek
mąka do zagęszczenia mieszanki (należy jej dodać tyle, aby maseczka nie była zbyt płynna)

Czasami daję większą ilość poszczególnych składników i przygotowuję więcej mieszanki – niewykorzystaną część przechowuję w lodówce.


Przygotowanie i dalsze postępowanie:
Składniki dokładnie ze sobą mieszamy Przy nakładaniu mieszaniny musimy bardzo uważać, ponieważ z racji intensywnego koloru, kurkuma barwi (ja nakładam ją tyłem łyżeczki). Nie należy aplikować maseczki zbyt blisko linii włosów, ponieważ ciężko będzie ją zmyć. Miksturę trzymamy ok. 30 min, po tym czasie zmywamy ciepłą wodą. Jeśli będzie sprawiało nam to problem możemy użyć żelu lub mleczka. Muszę was ostrzec, ponieważ nawet po dokładnym zmyciu, kolor skóry jest żółtawy, z racji czego maseczkę lepiej aplikować przed pójściem spać, a rano jeszcze raz bardzo dokładnie umyć twarz i pozbyć się resztek.



Efekty:
Jakiś czas temu moja cera znacznie się pogorszyła, a że sklepowe specyfiki niestety na nią nie działały, zdecydowałam się sięgnąć po domowy sposób. Przepisów na maseczkę z kurkumą jest bardzo wiele, ja zdecydowałam się na połączenie jej z jogurtem i oliwą z oliwek. Mieszankę nakładałam już kilkanaście razy, średnio co 3 dni i muszę przyznać, że efekty są rewelacyjne. Bardzo się cieszę, że znalazłam taki sposób, ponieważ moja cera wróciła do dawnego stanu – jest gładka i pozbawiona niechcianych wyprysków. Co więcej, zdecydowanie poprawił się jej koloryt i z czego niezmiernie się  cieszę, pozbyłam się czerwonych policzków. 
Maseczka z kurkumy na skórze
Myślę, że maseczka z kurkumy już na stałe zagości na liście moich ulubieńców, tym bardziej, że przyprawa kosztuje nie więcej niż 2 zł (dostaniecie ją bez problemu w sklepach spożywczych, ja kupowałam w Realu i Społem).

Przygotowywałyście już kiedyś maseczkę z kurkumy?
 A może macie swój ulubiony domowy przepis na inną maseczkę do twarzy?

14 komentarzy:

  1. Słyszałam już o maseczkach z kurkumy. Często używam tej przyprawy z kuchnii, ale na twarz jeszcze jej nie nakłądałam, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie to brzmi. Jedyne czego bym się obawiała to właśnie to barwienie :D ale chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy ona nie barwi skóry na żółto? A wygląda bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety barwi, ale jeśli dobrze zmyjemy maseczkę to nie ma obawy, że skóra pozostanie żółta :)

      Usuń
  4. Kurkumę można zmyć mleczkiem do demakijażu lub micelem:)
    Jest świetna i faktycznie działa ta maseczka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze zmywa kurkumę olej, np. ryżowy. Dobry będzie też płyn dwufazowy, który zawiera część oleistą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie testuję ;) Mam nadzieję, że też ją polubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie siedzę z kurkumą na fejsie i czuję się jak kurczak w cury:) mam nadzieję, że i u mnie efekty będą zachwycające. Twój przepis, spośród wielu najbardziej mnie skusił. Czytałam jeszcze o dodaniu cytryny, miodu płynnego - próbowałaś którejś z opcji>?

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę musiała spróbować,bo kurkuma czeka na mnie już w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta maseczka jest super, rozpędza bolące pryszcze. Nawet wygładza częściowo głębokie zmarszczki, efekty są widoczne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem wielbicielką domowych maseczek, wypróbuję i tę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czym mogłabym zastąpić oliwe z oliwek ??

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do obserwacji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...